torsdag 17 september 2009

Det här är jag!

Hej!

Jag heter Pernilla, jag är 21 år gammal, bor på ett ställe som heter Hålta.

Det ligger cirka 3 mil norr om Göteborg. Bor här tillsammans med min familj, som består av min sambo Glenn , våran gemensamma son Theo. Våra två katter Simba och Skrållan, även våran hund Zigge.

På fritiden umgås jag självklart med min underbara familj, men även med vänner, bowlar, simmar, går på bio.

Min familj och vänner tycker att jag oftast är en glad och lugn person, men när jag tycker något är fel är jag inte sen med att påpeka det. Får ofta höra att jag är en bra lyssnare och mina vänner vänder sig ofta till mig om dom vill prata om något.

Är född och uppväxt här i Kungälvstrakten. Mestadels med min mamma eftersom mina föräldrar skiljde sig när jag var fem år gammal. Har sex syskon, alla är yngre än mig.

Min mamma har jobbat inom flera yrken igenom åren b.la som städerska och undersköterska och min pappa är bilmekaniker.

Har bott på flera olika städer under min uppväxt tex. Göteborg, Holsljunga, Svenljunga, sen flyttade vi tillbaka till Kungälv igen då min mamma träffade en ny man.

Sommaren 2004 förändrades mitt och min familjs liv, min mamma fick diagnosen Cancer.
Och efter det så orkade jag knappt med någonting. Därav blev skolan lidande. Har bara gjort klart grundskolan därför får jag nu göra klart resten vid vuxen ålder.

Hoppas på att jag en dag ska kunna jobba som Undersköterska. Vill kunna göra så gott jag kan för att hjälpa alla människor som idag lider av olika sjukdomar, eller bara ta hand om gamla människor som har det svårt på äldre dar.

I denna kurs, Svenska, hoppas jag på att jag ska få betyget Väl Godkänt, men skulle nöja med ett Godkänt.

Tack för mig.

Mvh. Pernilla K.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar